Rädda mig

"Rescue me" by Madonna fritt översatt av Pierre

Jag pratar och pratar
Jag tror på kärlekens kraft
Jag sjunger och sjunger
Jag tror att du kan rädda mig

Med dig är jag vare sig en liten flicka eller en man
När all min smärta kommer ut så förstår du
Du ser att jag både är grym och svag
Du ser att jag är löjlig, mallig och en knäppis

Men jag känner mig inte konstig med dig
Vet inte exakt vad du gör
Men jag tror att när kärleken är ren
Försöker man förstå varför
Jag föredrar ett mysterium
Som tar mig ur min misär
Den ger mig hopp
Att det kan finnas någon som älskar mig

Med dig är jag ingen facist som kan som han vill
När jag vill dominera så ställer du inte upp
Du ser att jag hungrar efter någon som förstår mig
Du förlåter mig för mina dumheter
Du får mig på knä när jag klöser ur min själ
I en värld som jag vill erövra, förlösa och hata
När jag ligger där på knä
Börjar jag bry mig
Och förstå
Att det kan finnas någon som älskar mig

Rädda mig
Din kärlek har gett mig hopp
Rädda mig
Älskling, jag drunknar
Släng ut ett rep!

Jag tror på kärlekens kraft
Oj va jag tror att du kan rädda mig...

Det är inte upp till mig att bestämma
Hur bra du är för mig
Vad du har för värde för mig
Eller vad världen omkring oss kan se
Bara du försöker förstå mig
Och har modet att älska mig

Jag tror
Jag tror du kan rädda mig

Det är kärlek att förstå
Inte kan man tro att livet är så krävande
Jag skickar ut ett nödrop
Rädda mig

Har alltid gillat den här låten. Var väl ingen hit för Madonna direkt men who cares.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback