Efterlysning: TV-serie från 80-talet

Jag har ofta sagt till min irländska väninnan Rachel att min bild av Irland präglas av en serie från 80-talet.


Men jag kommer inte ihåg vad den hette.


Större delen av serien utspelar sig i Australien men den börjar på Irland.

En tjej begår ett mindre brott och skickas till Australien som fånge. Där träffar hon en kille och det blir en massa komplikationer.


Jag tror att signaturmelodin blev en hit med en svensk version som gick typ "Om jag vore en speleman lalala"...

Någon som vet vad serien heter?


Kommentarer
Postat av: Per

Hmm, jag minns också den serien. Har för mig att den hette "Mot alla vindar".

2007-09-26 @ 10:45:06
Postat av: Pierre

Ja för fan. Det där låter bekant. Vad fan kan den hetat på engelska?

2007-09-26 @ 11:07:13
Postat av: Per

Den hette "Against the Wind", finns att köpa på Discshop.se. Har för mig att många tårar rann nerför min kind när jag såg den :-)

2007-09-26 @ 14:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback