Lite homofobi är väl inte så farligt

Jag har väl aldrig åkt tunnelbana så omsorgsfullt som idag. Jag har scannat av varje lite vägg på jakt efter den där kristna reklamen för kärnfamiljen.

Ok, hade budskapet varit "Bär inte slöja" eller "Bär inte kors" så hade ju reklamen varit nere nu. Det fattar jag med.

Men detta är väl inte så mycket att hetsa upp sig över? Låt dem göra bort sig med sin reklam. Är nog många ensamstående mammor som också känner sig kränkta.

Och skulle man förbjuda parollen "Sänk a-kassan"? För då känner ju de arbetslösa sig kränkta.

Nej låt dem hållas....

Läs mer på den fanatiska tidningen Dagen

Kommentarer
Postat av: Diana

"Bevara äktenskapet" *kräks* De är ju inte kloka! Det är min ensak att jag valt att gifta mig med en man och ha ett barn med honom. Kristna idiotgrupper ska bara skita i mitt och andras livsval. *ryser igen*

2007-10-23 @ 19:30:05
Postat av: Big Mummy

Jag känner mig lite kluven. Å ena sidan så tycker jag att det måste vara OK för kristna att tycka vad de vill, det handlar ju om personlig övertygelse. Om de tycker att äktenskapet är heligt och enbart för man och kvinna så är det ju deras ensak. Men om det kyrkliga äktenskapet enbart ska vara förbehållet straighta så tycker jag att man ska frånta kyrkan den JURIDISKA vigeselrätten eftersom den per definition blir diskrimerande.

I så fall borde det vara som det ofta är utomlands, man gifter sig först borgerligt och sedan, om man vill, så vigs man i kyrkan utan att det har någon juridisk koppling. Tycker jag!

2007-10-24 @ 11:39:41
Postat av: Annika

Och vem fan vill gifta sig anyway?

2007-10-24 @ 17:52:16
Postat av: Big Mummy

Jag håller med dig, men DET är en annan fråga.

2007-10-24 @ 18:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback