Läget

Många efterfrågar att jag ska piffa upp bloggen. Vet bara inte vad man ska skriva.

Herregud, jag är hemma. Ok nu kan jag ju inte gå runt och skrika det hela tiden så jag skriver det istället. Jag kan bara inte fatta vart tiden har tagit vägen. Jag trodde jag skulle vara borta för evigt men nu är jag tillbaka i grå vardagen.

Jag saknar verkligen Oxford. Ok jag var rätt slutkörd där i maj så jag kanske beklagade mig mer än nödvändigt. Men det var en så nice stad. Man kanske skulle sälja allt och flytta tillbaka dit.

I min frånvaro på jobbet så har jag ersatts av Miss Gotland. En förtjusande liten människa. Precis en sån där som man skulle kunna rulla runt naken med i korridorerna inoljad i honung. Nu gör vi inte det eftersom det skulle bli ett sånt svartsjukedrama med Fru P.

Jag kan inte glömma Herr X. Vet inte varför. Det väckte såna känslor till liv. Jag insåg vad som är vikigt i livet.

Fru Täby efterlyste idag en fortsättning på min roman. Och jodå jag skriver på den lite då och då. Ska försöka ta tag i den till helgen.

Och så har jag blivit nykterist men det kan man ju inte berätta för folk. Det blir sånt liv då.

Många av mina kursare från Oxford håller mig informerad om vilka toppjobb de har fått men vem fan är jag och vara bitter.

Den turkiska tjejen som jag pluggar med är så fascinerande att följa. Hon har inte hittat något jobb men hittade ju en kille i Istanbul medan hon var i UK. Nu bor de ihop i hemlighet i Istanbul. Ingen i deras familjer får veta något för då skulle det bli stor skandal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback