Kusin C:s svar till Lena

Bota?????

Att min farmor som är 93 1/2 år vet att homosexuella kan vara snälla och roliga dom med, för det har hon sett på tv. Den kommentaren var ju egentligen ganska gullig, hon menade liksom inget illa, bara det att hon är född 1914 och började sitt vuxna liv på 30-talet då homosexualitet var sjukt och förbjudet.Trots det är hon ändå ganska liberalt inställd och tycker det är intressant när jag berättar om mina homosexuella vänner, även om
hon tycker jag bör umgås med karlar som tycker om mig också.

Att du Lena som är 48 och pratar om att det skulle gå att bota om man vill. Är du verkligen så inskränt så att du menar allvar? Eller är du uppvuxen i en grotta någonstans långt ifrån civilisationen? Jag undrar om du skulle kunna bli botad, det är sådana ovetenskaper och inskränktheter som genom åren har bromsat utvecklingen. Är du mottaglig för förändringar och vågar du ta dig an något som inte är fullkomligt "Svensson" och kanske inte fullt lika vanligt och banalt som falukorv och kungsörnens snabbmakaroner?

Jag tror att du gärna vill bli accepterad för den du är och för dina åsikter, hur tror du en homosexuell tänker? Han/hon vill också accepteras för den man är men får i många sammanhang kämpa så oerhört mycket att man kanske inte har mod att få vara den man är..
Och det trodde du gick bota eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback