Floppar på TV

I en av gratistidningarna läste jag imorse om de olika flopparna som varit på svensk TV. Jag hade bara sett en av flopparna: Peking Express på kanal 5.

I detta fall så är det faktiskt ett bra koncept som jag utgår ifrån kopierar den amerikanska serien Amazing Race.


Tyvärr klarar kanal 5 inte av att förvalta detta. Jag fattar för det första inte varför man valt Ryssland och för det andra varför man valt att göra en samnordisk produktion. Det blir en väldigt snurrig produktion med på tok för många scener filmade inne i trånga ryska bilar.

Till sist så förstår jag inte mediaexpertens förklaring att flopparna på TV beror på succén Idol på TV4. Vaddå, Idol kan väl inte slå ut alla program som går på svensk TV under hela veckan? Det sänds ju bara en gång per vecka...

Kommentarer
Postat av: Diana

Apropå floppar; är det någon i detta avlånga land som tittar på "Andra Avenyn"?

2007-10-24 @ 19:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback