Bög i historien

Hej Pierre
Jag läste inläggen om bög i historien och skulle gärna vilja ge lite perspektiv.

1955 berättade jag för min familj att jag var gay. De tog alla avstånd ifrån mig. Jag flydde till USA och stannade där till 2003 då min partner dog.

Då flyttade jag hem till Sverige. Allt var förändrat här hemma. Men min släkt vill fortfarande inte veta av mig.

Min glädje är dock att jag får vara de sista åren i mit liv i det land som jag älskar och har saknat..

Det har alltid funnits homosexuella.

//Bengt

Hej Bengt!

Tack för ditt mejl. Ja herregud vilket livsöde. Vet inte vad jag ska säga.

//Pierre

[email protected]

Kommentarer
Postat av: Camilla

Finns det ord för att beskriva vad man känner när man läser det Bengt skriver??? Jag finner de inte iaf. Älskar man inte de sina no matter what? Stöter man bort sitt eget kött och blod så är man inte värd att ha de i sitt liv. Det är deras förlust. Det är så lätt att säga så, men kan tänka mig att det gör grymt ont. Tänk om mina nära och kära inte älskade mig pga något jag är. Det är för mig ofattbart. Skulle vilja slå in vett i skallen på Bengts familj, men våld löser inget. Jag är glad att Bengt kom tillbaka till vårt underbara Sverige. Få ställen är så vackra som Sverige. Synd bara att inte försoningen i familjen ingick i tillbakaflytten. KRAM

2007-10-10 @ 12:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback