Big Mummy om homosexualitet

Big Mummys svar till Lena

Jag är också övertygad om att samhället alltid varit fyllt av homosexuella men det är först på senare år som det blivit någorlunda accepterat - och att det är därför de homosexuella märks mer i samhället. Men fortfarande, år 2007 är det många som fortsätter att hålla sin läggning hemlig av en eller annan anledning - och det tycker jag är okay.

Man kan aldrig tvinga någon att komma ut, däremot ska det vara helt okay att göra det utan att man riskerar att diskrimineras, bli nedslagen eller vad det nu än kan vara. Att det är en lång väg kvar att vandra visas varje dag - så även i Lenas mail som undrar om "detta inte går att bota".

Det måste ju tyda på att Lena tycker att homosexualitet är något sjukt och/eller onormalt. Frågan är bara i så fall hur man ska definiera onormalt? Är alla minoriteter sjuka? I så fall blir det ju per definition sjukligt och onormalt att vara exempelvis folkpartist för det är ju bara 5-6 procent av den svenska befolkningen som är folkpartister.


 

Och jag håller med Pierre - blanda inte in pedofili i debatten. Pedofili är något som existerar BÅDE bland hetro-, bi- och homosexuella - men något som jag tar helt avstånd från.

Jag tror inte heller att det kommer att vara accepterat som något normalt om 50 år för det är verkligen något som är helt sjukt. Sexuella aktiviteter ska alltid ske av egen fri vilja, och barn kommer alltid att ha en beroendeställning till en vuxen. Därför hoppas och tror jag att pedofili alltid kommer att klassas som något avvikande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback