Tidor, Facebook och Ugly Betty

Idag så har jag suttit på kurs, hållt en föreläsning för utländska besökare samt haft ett externt möte. Känns inte som jag har fått gjort något alls. Jag ägnade också en timme åt att försöka tidredovisa förra veckans timmar.

Det är så att jag kan inte tidredovisa på mig egen dator på jobbet så jag får försöka använda kollegors datorer när de är borta. Men idag lyckades jag ingenstans. Jag vet att jag kan på Farbror C:s dator så jag får väl jaga bort honom imorron för rapporten ska in senast vid lunch.

På jobbet har vi diskuterat om hur vi ska hantera Facebook för XXX:s räkning men vi har väl kommit fram att ingen vill ta på sig detta. Hittade en gammal bekant på denna sajt som verkligen inte vill dölja vad han jobbar med. Till och med i sökresultatet såg man företagets namn på något sätt ihopkopplat med hans egna namn. När man kollade hans grupper så såg man rätt lätt vilka politiska åsikter han har. Med tanke på hans arbete så bör han nog inte avslöja sånt som politisk tillhörighet.


Idag skulel jag avsluta arbetsdagen med att åka på ett externt möte med blå linjen. Och självklart var det tåg inställda. Vet inte hur tidigt man måste vara ute för att vara säker på att komma fram. Var samma sak i morse.

På kursen idag så pratade vi om hur man skriver för en webbsida. Jag kom då på att jag inte följer en enda regel när jag skriver privat här på bloggen. Ja men va fan, vem bryr sig? Jag har ju typ två läsare nu för tiden. Det är min fasta övertygelse att Facebook har tagit över bloggtrenden.

Ikväll ska jag njuta av Uglu Betty och Desperate Housewives. Tyvärr så avslöjar ju kanal 5 för mycket i sina trailers. Nu vet jag antagligen allt som händer i kvällens avsnitt.

Jag kom i allafall ut och gick 45 minuter. Det brukar vara bra för ryggen. Men fan va det är tråkigt att ute i novembermörkret. Jag försöker krypa nära husen och glo in på folk för att ha något att göra och få lite ljus.

Mamma E gjorde ett hastigt besök på jobbet men jag smög efter väggarna så hon såg mig inte. Men jag ska sluta skriva om jobbet. Blir sånt liv. Man får skriva om lite.

Hann träffa lilla Fru Täby den förtjusande lilla människan. Så jag kunde snabbt uppdatera henne om hur besvärliga X och U hade varit.


Fru P och Fröken Visby härjade med mig om texten om Y. Jo de har rätt, vissa björnar ska man inte väcka. Jag ska bara blogga om livet som kalsongmannen på soffan.

Vällingbypappan hittade min blogg igår. Han har ju blivit en sån fanatisk facebookare så han ville väll ha lite ombyte.

Och detta var kanske mitt mest förvirrade inlägg men jag har inte fått middag ännu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback