Svältande barn och Yvonne Ryding

På tåget hem satt jag och bläddrade i en av gratistidningarna. En reklambyrå sökte personal. Som referenskund anger de att de har Yvonne Ryding som kund. Herregud, behöver hon en hel reklambyrå? Och vad är det hon säljer?






























Jag gillar verkligen UNICEF:s reklamfilmer om hur Etiopiens situation skulle se ut i Sverige. En verkligt stark film och talar ett sånt tydligt språk. Måste ta reda på vilken byrå som har gjort det.

Det senaste året har jag blivit en trogen läsare av tidningen Resumé, en tidning som jag knappt visste fanns innan. En intressant sak är vilka meningslösa nyheter en del reklambyråer lyckas få med i tidningen. Artiklar som bara rabblar upp vad som ingår i kampanjen och vilka personer som deltar. Känns väldigt oviktigt.

Man kanske ska rapportera om en kampanj när det finns ett resultat att prata om eller så ska det finnas något mer nyhetsvärde i kampanjen än "man kommer ha annonser i dagspress".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback