Pojkar som säljer sig

Kalla faktas reportage i veckan om pojkar/män som säljer sig gjorde ett starkt intryck, En undersökning visar att 1% av flickorna och 2% av pojkarna i gymnasier har någon gång sålt sex.

Det mest tragiska var ju att all hjälp var inriktad på att hjälpa kvinnorna. Männen nämndes ingenstans. Och sedan fick jag nästan slaganfall när RFSL började yra om att det var lättare för män att skilja på sex och kärlek.

Den intervjuade killen Marcus var ju uppenbarligen en trasig själ. Han började som 14-åring och hade sex med två äldre män. Efteråt hade han duschat i tre timmar och kändes sig aldrig ren.

Nu var han 24 år och reste runt i Europa och sålde sex. I Spanien hade han haft en hallick som tvingade honom till sex med kunder dagarna igenom och ibland hade han varit rädd för sitt liv.

Ok prostituerade är väl kanske inte en prioriterad grupp i samhället men det måste ju ändå finnas hjälp för dem som vill ha den.

Jag minns så väl de hyrpojkar som jag träffade i Frankrike och UK. Det var nog en av de mest skakande upplevelserna i mitt liv. Den totala förnedring det innebar för dem. De hade liksom helt tappat integriteten och ställde upp på vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Camilla

usch, det där är så hemskt. det är ju barn! oavsett om det handlar om killar eller tjejer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback