Om QX hade frågat mig

Gaytidningen QX tar i månadens nummer upp bloggdöden. Först blir jag jättenyfiken när jag ser att  X:s blogg är med på bilderna. Men inte fan hade de intervjuat honom.
What you want, when you want it


Självklart var det bara bögvärldens "kändisar" som intervjuades.

Om de hade frågat mig så tror jag att bloggtrenden har kroknat nu. Att det skett så dramatiskt under hösten beror nog på Facebook och att alla lägger sin energi där. Och sedan så har det nog varit lite väl många bloggar i Sverige.

Jag vet faktiskt inte varför jag bloggar. Självklart är det väl någon slags exhibitionist som döljer sig inom mig. Plus att jag är rätt neurotisk så det är ett bra forum att få släppa ut sina nojor.

Pressen att uppdatera känner jag igen men samtidigt skriver jag lite när jag känner för. Datorn står alltid på så det är bara att sätta sig och skriva några minuter.

Alla slår sig för bröstet och säger att de inte hänger ut sina medmänniskor. Och till mitt försvar så måste jag säga att det gör inte jag heller. Jag skriver bara om människor som jag tycker om OCH som jag tror pallar det. För den saken skull finns det människor som tycker om men som jag inte skriver om.

Det där med att vara personlig är en knepigare sak. Visst jag är personlig men exponerar faktiskt inte mina djupaste hemligheter. Jag vill aldrig känna att jag avslöjat något som jag inte kan stå för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback