Läget

Idag hände en kul sak som jag tvekade att skriva om men va fan. Fru X skulle skicka runt ett pressmeddelande internt. Hon avslutade mejlet med att "om det strular så räddar Pierre situationen". Hon råkade dock klicka fel och skickar ut det till all media.

Jag är bara besviken att hon inte skrev ut hela mitt namn så jag kunde få ett rykte som situationsräddare.

Nu börjar många tro att jag helt har tappat glöden eftersom jag inte verkar vilja göra något av min utbildning. TRO MIG, inget kan vara så fel. Jag har bara undvikit ämnet här.

Det är ta mig fan det värsta som finns att komma tillbaka till samma arbetsuppgifter. Detta gjorde jag även helt klart för min avdelningschef förra veckan. Jag vill jobba med marknadskommunikation och därmed basta. XXX är trots allt mitt förstahandsalternativ men blir det inget där så får vi se...

Vid lunch skulle Gullan och Fru P slå sina kloka huvuden ihop. Och det var ju inte direkt Poirot och Miss Marples kärleksbarn direkt. Blir mycket konstiga analyser. Och Furan var nog inte riktigt säker på vem jag var. Blir lite lugnare när Fru Täby kommer och avlöser mig imorron.


Idag dök en privat sak upp i arbetslivet blev ju lite knepigt när två såna bizarra världar möts.

Nu har jag också fått reda på att Herr Gotland läser bloggen. Han har inget med Fröken Visby att göra. Men nu ser jag ju bara hans oskuldsfulla hornhinnor framför mig. Det kommer nog bara bli sockerkaksrecept i denna blogg framför.

Jag har också insett att jag blivit beroende av upplevelser. Utomlands kunde den enklaste lilla utflykt bli en riktig upplevelse. Det blir liksom inte samma sak hemma.

Jag kan dock inte tjata om hemkomsten för mycket. Idag försökte jag låta lite världsvan vid ett externt möte och slängde mig med att jag var nyss hemkommen från utlandet. Men då fick jag onda ögat av Farbror C.

Men va fan, oftast åker jag ju bara till Åland. Jag kan väl få leva på detta ett tag.
165599-84Lyon


Fröken Visby fotade Yassin idag men på alla bilder såg han ut som en hallick enligt henne. Så jag fick lalla upp och ta om bilderna. Och då blev han så stilig. Jag tänkte visa dem här men glömde bilderna på jobbet. Häromdagen var det en hetsig debatt om han är en hunk eller inte så jag tänkte klara ut det här på bloggen. Fast usch jag känner honom inte och han brukar se rätt rädd ut när han ser mig så jag får nog fimpa den planen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Om Yassin är en hunk så vill jag minsann se det. Pierre, sluta vara en mes!

2007-11-19 @ 18:48:20
Postat av: Mamma E

Polskan har också tagit jättebra bilder på Yassin.

2007-11-19 @ 19:45:14
Postat av: Jens

Vill se. Gärna bar överkropp!

2007-11-19 @ 20:49:46
Postat av: Fru P

nnänänään nu går det för långt rädd Han????

2007-11-19 @ 21:28:10
Postat av: Fröken Visby

Jag vill å det starkaste förneka att jag använde ordet hallick. Jag kan möjligen ha sagt "entreprenör inom vuxenunderhållningsbranschen". Men jag tar på mig hela skulden för att denna oskyldiga pojke fick nåt slags vaselinsuddigt utseende på mina bilder. Jag vet inte om det var kamerans eller min inställning det var fel på. Men som även alla journalister i Sverige nu ver - Pierre räddar skivan.
Jag föreslår att veckans fråga på intranätet nästa vecka blir "hallick eller hunk?" och flankeras av en illustrerande bild på mannen i fråga.

2007-11-20 @ 08:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback