Köpa konst och komma ut på jobbet

Jag måste verkligen sluta skriva om jobbet. Jag måste verkligen. Men det är som ett gift och jag kan inte sluta.
censurerar det jag skrev här

Var ute på en förtjusande utflykt och köpte konst för 10 000 kronor. Inte för mina pengar men för konstlotteriet. Jag har faktiskt aldrig varit så nöjd som jag var med dessa inköp. Ja vi har ju i alla fall en aktiv förening censurerar det jag skrev här

Efter jobbet så skulle jag gå till mina favoritbutiker och köpa lite saker. Men till min förvåning fanns inga av dem kvar. Så till slut stod jag som ett fån på Vasagatan och visste inte vad jag skulle göra. Jag tog tbanan hem som självklart var proppfylld på grund av inställda tåg.


Idag fick jag frågan om jag ångrar att jag "kom ut på jobbet" och om det inte skulle vara skönt att bara vara "vanlig". Men nej faktiskt inte. Jag är enormt mycket bög och jag förstår verkligen om folk tröttnar på det. Jag skulle ha mobbar ut mig för länge sedan. Men jag ångrar faktiskt inte det. Jag är en riktigt frispråkig person och för mig passar det att vara sån men jag har full respekt om andra väljer andra sätt. Och i ärlighetens namn så tror jag inte att jag kommer uppträda så på framtida arbetsplatser.

Jag fick också frågan om vi inte skulle kunna ha en liten homoförening på XXX. Nej det tror jag aldrig kommer hända. Vi skulle nog aldrig få ihop den men det skulle kanske vara lite kul. Eller nej vi skiter i den idén.

Kommentarer
Postat av: Anne

Är Big Mummy öppen på jobbet?

2007-11-26 @ 21:14:30
Postat av: Big Mummy ...

... är inte på långa vägar så öppen som innehavarinnan av denna blogg. Men det är inget jag döljer heller, en del kollegor vet om det och jag antar att skvallret har gått så att "alla" vet - men det är inget jag bryr mig om.

Känner dock inget behov att manifestera min läggning à la Jonas Gardell.

2007-11-26 @ 21:42:36
Postat av: Pierre

Jag har faktiskt bara sagt en gång att jag är bög och det var till Macho.

Big Mummy bytte t.om jobb för att jobba med sin faghag

2007-11-26 @ 21:47:21
Postat av: Big Mummy

Tror att det räckte med att du sa det en gång, är ju rätt uppenbart när du svassar fram i korridoren i dina flufftofflor och vickar på höfterna!

Och jag bytte jobb för att jag ville ha nya arbetsuppgifter - till skillnad från dig så tycker jag det är roligt att jobba!

2007-11-26 @ 22:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback