Besviken på gamla godingar

Nu kanske rubriken får dig att tro att Mamma S och E skulle ha svikit mig men så är inte fallet.

Jag har en digitalbox med TV4:s olika extra kanaler och det ger en chansen att se en del gamla TV-serier. Men usch vilken besvikelse.

1. Dallas. Ja men herregud va det är tjatigt. Och vem bryr sig om de där affärerna.


2. Allo Allo. Jo men den håller fortfarande. Är en klassisk sängkammarfars.


3. Hemliga Armén. En serie som verkar ha fallit i glömska för att alla tror man menar Allo Allo. Men detta är alltså dramaserien som Allo Allo bygger på. Och det är faktiskt så löjligt att alla går runt och pratar ebgelska med brytning. Ja alltså en del gör det och en del inte.


4. Uppdrag Singapore. Jag kommer ihåg när detta var höjdpunkten på lördagkvällen. Jag tror det sändes i Razzel. Men usch va segt det är och dekoren är horribel. Men jag måste säga att Bruxe Boxleitner fortfarande håller måttet.


Idag återstår att se om Nord och Syd håller måttet ännu....

Kommentarer
Postat av: Big Mummy

Nu kommer jag inte riktigt ihåg när "Uppdrag i Singapore" visades, men jag kommer ihåg att det var den stora behållningen av det i övrigt rätt förvirrade programmet "Razzel" med Gun Hägglund, Lennart Swahn, Tommy Engstrand och Pelle Berglund. Jag kommer ihåg att jag gillade UIS, men att folk ständigt skrev in och klagade på saker som att den bilmodellen kom inte förrän 5 år senare, det och det var inte uppfunnit vid den tiden etc.

Kommer också ihåg att jag diggade Bruce redan då och var grymt avundsjuk på hans "syster" från Familjen Macahan som han gift sig med på riktigt.

Men "Razzel" var som sagt ett skitprogram! Var det dessutom inte där som det blev fullkomligt kaos när en lottomaskin fick fnatt mitt i direktsändning? :-)

2007-11-06 @ 07:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback