Svenskar vill inte ha privat sjukvård

Läste att Michael Moore kritiserar den svenska privatiseringen av vården.

Men det är bara att inse: Svenskar gillar inte privat vård. Handen på hjärtat så tror jag att de flesta svenskar faktiskt helst travar ner till sin vårdcentral.

Jag tror svenskar starkt ogillar att man gör en vinst på sjukvård. Vi vill liksom att alla ska ha samma vård och att pengar inte ska avgöra.

Ok man får inte gilla landstingen och javisst är det mycket som är fel med dem också. Men innerst inne så litar vi nog mest på vår vanliga allmänna vård.

Jag menar detta rent partipolitiskt neutralt. Detta är något alla partier får acceptera.

Läs mer på svd.se

Kommentarer
Postat av: Lasse

Helt rätt!

Postat av: M L

Håller med

2007-05-21 @ 19:13:14
Postat av: Annika

Fast det är synd om svenskarna. Räcker att aka till Danmark med husläkarsystemet. Funkar fint, och kostar inget. När jag bodde där och behövde hjälp fick jag alltid tid dagen efter. Kanon!

2007-05-21 @ 21:58:32
Postat av: Pierre

Ja men husläkare har vi väl haft i Sverige sedan tidigt 90-tal?

2007-05-21 @ 22:11:05
Postat av: Annika

Haha, minns faktiskt inte när jag senast var hos läkare i Sverige, i alla fall inte efter 1995. Jag läser hela tiden i tidningarna i Sverige om den daliga sjukvarden och de langa väntetiderna. Stämmer inte det?

2007-05-22 @ 07:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback