Ska bögar vara rädda

Jag måste säga att det faktiskt inte är ofta som jag är rädd att bli överfallen som bög. På 90-talet kunde jag ibland tänka tanken när jag lämnade Hus1 på Sveavägen och på den tiden var det ju faktiskt en del incidenter.

Jag brukar dock vara mer aktsam under Priden i Stockholm. Jag sätter på mig kläder som döljer Dog Tagen och kontrollerar om någon förföljer mig. Men herregud, tänk att man ska behöva göra det in på 2000-talet.

Hatbrotten verkar hela tiden existera. Bara i Sverige var det ju väldigt många som dött pga hatbrott senaste 10 åren.

Gårdagens attack på
RFSL Stockholm visar väl bara vilket aktuellt ämne detta är.

Men om bögar i Moskva, Riga och Minsk vågar visa sin lägning så måste väl även vi hela tiden kämpa på.

Det viktigaste är väl att inte bli rädd...

Kommentarer
Postat av: Louise

Naturligtvis skall man inte behöva vara rädd för att man är bög. Man skall inte heller behöva vara rädd för att man har en annan hudfärg eller annan religion. All diskriminering skulle det vara mycket hårda straff på.Fullkomligt anskyvärt att särbehandla folk, vad det är handlar om!!!!!!!!!!!!

2007-05-29 @ 14:53:20
Postat av: Fru p

fy för den leä! men var har du den där dog tagen?

2007-05-29 @ 17:03:13
Postat av: Ponte

Du får sätta dogtagen på, öh ja det där stora "extrafingret" du vet...

Postat av: Anino

Är dog tags en bög- eller gaysymbol? Jag tänker på de klassiska amerikanska dog tagsen, två ID-brickor i ball chain. Eller är det en annan variant du menar?

2007-06-13 @ 01:19:51
URL: http://kozue.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback