Olyckliga engelsmän

Det finns verkligen en massa program på TV om att byta liv här i UK.

Först finns det samma program som i Sverige om att förbättra utseende på sig själv eller hemmet.

Här finns också hur många program som helst om att flytta till landet, Spanien, Frankrike eller Australien.

Det är verkligen en stark trend att man ska lämna storstadslivet. Man vill ut på landet och hitta ny kvalité i livet. Man säljer sin fastighet i stan och skaffar ett mindre slott ute på landet. Men jag måste ju säga att de har en fantastisk landsbygd här. Jag önskar jag hade haft körkort så jag hade kunnat se mer av det.



Den andra stora trenden är att lämna landet helt och hållet. Australien är fortfarande populärt men här kan man märka att när folk väl har flyttat så inser dem att samma språk inte betyder allt. Det finns stora skillnader mellan UK och Australien. Det är också väldigt långt hem.

Populärast är helt klart Spanien och Frankrike. Där verkar det finnas massiva kolonier med expats. Man bryr sig inte alls om att lära sig språket och fish and chips barer verkar poppa upp ur jorden som svampar.

Ibland undrar jag hur mycket pengar de blir lurade på när de köper hus. De kan ju bara engelska och är ju helt i händerna på giriga fastighetsmäklare och kommuntjänstemän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback