Hur mesig får man bli?

Böteslappen för att åka utan biljett på SL ska höjas från 800 till 1200 SEK plus att man ska ha fler kontrollanter.

Oppositionen rasar över detta. Då de tycker att man sparkar på dem som redan ligger.

Vad i helvete är detta? Alltså hur mesig får man bli?

Om de jävlarna inte kan betala så får de väl fan gå. Varför ska vi andra bekosta det?

Sätt in ordentliga spärrar som man inte kan hoppa över också. Jag bodde flera år i Hallonbergen. Där såg spärrvakten fan besvärad ut när jag visade mitt SL-kort. Det var ju ingen annan som gjorde det.

Läs mer på svd.se

Kommentarer
Postat av: Big Mummy

Ja men det är ju fan tragiskt. De gamla vändkorsen går det ju fortare att planka igenom än att stå och dra sitt fjöliga SL-kort!
Nu verkar det ju vara på G att man inför ett system modell Oyster i London och jag hoppas det innebär att man har betalautomater, en bemannad kassa och sedan stationsvärdar med lite auktoritet som ser till att folk betalar och gör rätt för sig. Som det är idag så är ju hela systemet ett stort skämt.
Sedan så förvånas jag ju över oppositionens gnäll över att alliansen har återinfört zonindelningen. Hela tunnelbanenätet är zon 1, så var det inte tidigare, och det är tämligen avlägsna pendeltågsstationer som blir zon 2 och 3. Det tycker jag är en rättvisefråga. Jag tycker det SKA vara dyrare att åka om man åker från Nynäshamn till Norrtälje än vad det kostar att åka från Odenplan till Gamla stan. De som gnäller över att det blivit för dyrt att åka in till stan får väl antingen köpa ett månadskort eller handla i sitt lokala köpcentrum. För övrigt så tycker jag att även månadskorten borde zonindelas!

2007-05-19 @ 10:45:02
Postat av: Suklaa

Som någon sa i en annan blogg: Undrar om de som tycker det är OK att planka om man inte har råd också tycker att det är OK att snatta på ICA om man tycker att maten är för dyr?

Postat av: M L

Hahaha va precis samma sak när jag bodde i Tensta, var nog den enda där som faktiskt betalade för sig... Håller med dig, hårdare tag please!

2007-05-19 @ 17:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback