Hjälp - min son är bög

Hej Pierre!

Jag hittade din blogg via en sökning på en motor. Jag och min familj bor i en liten ort i södra Sverige. Det är en liten slumrande ort med rätt gammaldags attityd.

En av mina söner är 18 år. För en tid sedan hittade min fru några publikationer i hans rum. De visade tydligt att han är homosexuell.

Min första reaktion var chock men nu när jag fått tänka på det så har jag insett att vi måste gå vidare. Han är ju min son vad han än är. Detta gör ju ingen skillnad

Min fru har tagit det hårt och gråter ofta över det. Vad tycker du vi ska göra? Ska vi ta upp det eller vänta på honom?

Jag är så orolig över hur samhället ska reagera och att han ska dra på sig sjukdomar. När jag läst din din blogg blir jag också orolig över att det är sån kall värld, den homosexuella alltså.

/Leif










Hej Leif

Tack för ditt mejl. Som med nästa alla andra har jag kortat ner det lite. Hoppas du inte misstycker.

För det första så tycker jag du ska vänta på att han själv vill berätta.

För det andra så ska du inte ta min blogg som den enda sanningen. Den stora majoriteten bögar lever ett mycket bra och kärleksfullt liv.

Visst, storstadens bögliv kan vara tufft men oavsett sexuell läggning så får man ju uppleva olycklig kärlek etc.

Det är ju tråkigt att din fru tagit det så hårt. Kolla på rfsl.se om ni kan hitta någon föräldragrupp nära er. Där kan ni få träffa och prata med andra föräldrar i er situation.

Det viktigaste är att ni inte slutar älska er son. Låt honom vara en del av familjen som alla andra så kommer detta gå hur bra som helst!

Lycka till!

//Pierre

Kommentarer
Postat av: Ponte

Bra svarat

Postat av: Tanten

Leif:

Jag är hetero, tjej. Av olika anledningar har jag valt att leva mitt liv som singel och jag vill inte skaffa barn. Jag hoppas inte på att "träffa någon" och jag är oerhört nöjd med att de val jag gjort lett mig till där jag är idag.

Det finns så många olika sätt att leva sitt liv och den sexualitet man upplever och/eller agerar ut, är inte avgörande. Vilken väg din son väljer kommer bero på så många saker. Låt inte andras syn på hans sexualitet spela roll i det.

2007-05-17 @ 00:37:51
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: LicardoDiMopacardMuvierda

Hej jag är 13 år och vet inte riktigt vad jag är, om jag gillar pojkar eller tjejer! :( Jag tycker tjejer är tråkiga och inte attraktiva men pojkar är väldigt! Är jag homosexxuel?! SVARA

2007-11-09 @ 23:21:19
Postat av: suleyman

hej vill du ha sex med mig jag är 13år
jag bor i akalla svar jag är en kille

2007-11-27 @ 12:12:38
Postat av: oskar

jaaa definitivt

2007-12-07 @ 13:27:42
Postat av: Kurt

Ja de måste du vara för min kompisa oskar är bög och han känner på samma sätt

2007-12-10 @ 12:25:37
Postat av: sven

jo du e nog bög. testa å sug en stor saftig kuk eller kör upp en ramlösa flaska i din anal.

2007-12-17 @ 01:24:51
Postat av: kalle

ja, licardo, du är definitiv bög. testa att kyssa en killkompis det gjorde jag och var helsäker efteråt, jag var 12 år då.

2008-01-11 @ 13:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback