Flytta till Åland

Hej Pierre.....

Jag hittade din blogg via Google. Du har skrivit en del om Åland.. Jag vill flytta dit med min familj. Har du några tips? Råd?

/Niklas

Hej Niklas
Ja Åland är perfekt för en barnfamilj. Är ju en säker miljö och skolan verkar bra. Det är ju ett svenskspråkigt landskap inom republiken Finland. De har visst självstyre men i ärlighetens namn verkar det blygsamt.

Du kommer säkert trivas. Tror att största problemet är bostad. Men du kan säkert hitta ett hus.

Lediga jobb på Åland





















Det är dock väldigt speciellt att bo på en ö. Du bör nog försöka spendera lite tid på Åland och se vad du tycker. Jag menar bortom det turistiga.

Lycka till!!!

Pierre

Kommentarer
Postat av: Ron

Om det behövs så svarar jag gärna på frågor. Pierre kan nog förmedla kontakten. (bor på åland)

2007-05-14 @ 21:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback