Ett öppet brev till finansministern

Kära Anders

Låt mig först få säga hur coolt det är med en finansminister med hästsvans. Jag hoppas du uppskattar gd:ar i slitna jeans och lätt övervikt.

Jag skriver till dig för att jag vet att du söker en GD til XXX. Jag vill nu underlätta för dig genom att erbjuda mina tjänster.

Jag känner XXX bättre än baksidan på min egen hand. Ok det finns en massa IT-prylar som jag är måttligt intresserad av men va fan. Jag kan hitta ngn donna som kan sköta det.

Jag är väldigt blygsam när det gäller lön. De senaste åren har jag bedrivit någon slags volontärstjänst inom staten. Jag har i alla fall haft volontärslön. Så du behöver inte bekymra dig över extra kostnader.

Du känner säkert som jag att anställda hos den svenska staten ska avspegla det samhälle som finansierar staten. Alltså mindre av trista karlar i kostym. Vi lever ju trots allt i en demokrati.

Jag känner personalen mycket väl och vet precis var effektiviseringen ska sättas in. Den enda nyanställningen jag behöver är en manlig sekreterare. Allt för jämlikhetens skull så klart. Jag tänker mycket på arbetsmiljön och eftersom kontoret är rätt varmt kommer han få jobba i bar överkropp rätt ofta.

Men älskade Anders. Om det är något mer du behöver veta så är det bara att höra av sig.

Kram

Pierre

[email protected]

Kommentarer
Postat av: Annika

Ingar sexuella...hmmm...tjänster?

2007-05-15 @ 14:13:10
Postat av: Vaxholmsmiljonären

Det är Mats Odell, finansmarknadsministern, som är XXX:s minister. Det är honom du ska smöra för. Och han är kristdemokrat...

2007-05-15 @ 15:50:26
Postat av: Vaxholmsmiljonären

Det är Mats Odell, finansmarknadsministern, som är XXX:s minister. Det är honom du ska smöra för. Och han är kristdemokrat...

2007-05-15 @ 15:50:26
Postat av: Pierre

Kära Vaxholmsmiljonär.

Är det något Farbror R har lärt mig så är det att man bara ska tala med sin chefs chef!!!

2007-05-15 @ 15:54:06
Postat av: Vaxholmsmiljonären

Men ta det med Vår Herre då...

2007-05-15 @ 16:09:16
Postat av: Suhrskan

Jösses? Fått någon tid för interjuv? *S*

2007-05-15 @ 18:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback