Chef och arbetsliv

Flera har diskuterat detta med chefskapet med mig. Jag måste nog förtydliga mig.

Alltså min poäng har varit skillnaden mellan hur man sett på mig här på college och hur jag har uppfattats på XXX.

Nej jag har inte drabbats av storhetsvansinne. Jag kan inte gå från min sociala position som jag haft på XXX till att bli chef. Absolut inte.

Sedan så har jag väl en inre diskussion med mig själ om hur det kan se ut längre fram i framtiden.

Men som jag sa tidigare så har jag faktiskt en stark tilltro till XXX. Jag tror att helt nya chanser kan komma för många.

Något jag tycker är så förbannat löjligt är dessa påhittade "regler" om att man ska byta jobb efter 3 år etc. för sin karriärs skull. Says who??? Man får väl ha lite mer genomtänkta kriterier än så.

Generellt sett: Om du inte är lycklig så gör något. Snacka med din chef först. Var lite ärlig. Pejla med HR/Personal. Funkar inget så börja leta efter ett nytt jobb. Men make sure att du har provat alla interna alternativ om du nu trivs i övrigt på jobbet.

Ja jag inser att många sitter i låsta positioner med knäppa chefer, kollegor och arbetsuppgifter. Men man kan ju i alla fall inte förvänta sig att chefen ska vara synsk. Det är ju liksom lite synd och komma sista dagen och berätta vad man tycker om saker och ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback