Att söka den inre friden

Satt i köket och käkade SCANs köttbullar med makaroner. Började snacka med kinesiskan i huset.

Hon är 30 år och snart klar med sin PhD. Då blir det att flytta hem. Det viktigaste för henne är att få en man och ETT barn hemma i Kina.

Hon frågade vad jag söker. Jag blev alldeles ställd och visste inte riktigt vad jag skulle svara.

Vad skulle få mig att nå inre frid? Toppjobb? Pojkvän? Eller vad?

Jag vet inte riktigt vad jag söker egentligen. Men jag har en viss oro inom som jag inte kan hantera. Om jag bara visste vad det var jag sökte.

Detta år utomlands ställer väl saker också lite på sin spets. Man hamnar liksom utanför det normala livet. Men det ger ju också en tid att tänka på saker och ting.

Jag får ta lite tid och fundera på saken......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback