Stånd

Kollade på Stockholm Live via webben. Jonas Gardell återvände till stå upp komik!

Men är han så rolig då? Bara han gör lite gimaser så bara viker sig folk av skratt!! Så jävla kul är det ju inte. Föredrar att se alal debutanter ochderas mycket genomtänkta skämt.

Ja nu är jag väl lite partisk i det hela. För 3-4 år sen (eller när var det?) så gick jag en 2 veckors stå up komiks utbildning på Dramatiska Institutet. Det var innan DI var känt för sexband i skolklasser.

Kanske inte den roligaste stå upp komikern men helt klart den snyggaste.

Fy satan va det var jobbigt och kul samtidigt. Man slängdes hela tiden ut framför publik. Och så avlutades det hela med examen på Norra Brunn. Gud jag var så nervös. Jag kunde inte gå till tunnelbanan utan blev tvungen att ta en taxi. Men när Adde Malmberg släpade upp mig på scenen så kändes det faktiskt rätt ok.

Jag hade tur, det var många kvinnor i publiken. Och det passar ju min humor perfekt. Andra hade det tuffare med bara affärsmän. Inte så lätt för en kvinna med snuskiga skämt då...

Kommentarer
Postat av: Big Mummy

Men är det inte som så att man SKA gilla Jonas Gardell bara för att vara politiskt korrekt? Jag tycker också han är skittråkig; han gör en grimas, någon idiot i publiken fnittrar, och då upprepas denna grimas 2000 gånger. Är det humor?

Men som sagt, man måste gilla Jonas för att vara PK, lika väl som man måste gilla alla dessa nya "blatte-komiker" som ska driva med sin bakgrund. Pinsamt bleka kopior av Lasse "Ali Hussein" Lindroth är vad de är, men folk skrattar glatt, trots att man ibland inte förstår ett ord.

Detsamma gäller ju för den stackars Jesper Odelberg. Om inte han vore CP-skadad så tror jag inte han skulle uppfattas som lika rolig. Kalla mig cynisk, jag köper det! Men många av ståupparna har faktiskt en nivå som är lägre än den vi hade på Roliga timmen i småskolan!

2007-03-31 @ 09:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback