Sonntag

  Jag började dagen verkligen slött. Låg och drog mig i sängen i alla evighet. Gick ner till köket och bestämde mig för pannkakor som en slags brunch, Kinesiskan satt och snackade med mig en stund. Visade sig att den taiwanesiska kandidaten hade letat reda på henne på universitet och frågat om huset och så. Jag frågade då henne om det skulle bli ett problem om Kina invaderade Taiwan. Problem, skrek hon då. De tillhör ju oss så vi ta ju bara tebax det som är vårt. 

Jag fortsatte att vända pannkakor. Då kommer hyresvärden in och börjar gapa om dörren. Han dundrar upp och släpar ner irländaren. Som självklart blånekade. Så hyresvärden skällde ut irländaren men liksom inte pekade ut honom direkt. 

När hyresvärden hade gått så var irländaren alldeles knäckt. Hur kunde han vara den utpekade för detta hemska brott? Ja hur som helst så får vi ny dörr imorron. 
What you want, when you want it

Sedan åkte jag in till stan och byte glasögonetui. Det jag köpte i fredags var för litet. Promenerade runt i stan en stund i det vackra vårvädret. Svängde förbi brittens arbetsplats och berättade om morgonens drama. Sedan gick jag och köpte diverse städ och doftprodukter. (Mitt rum lukar persika så man kan spy nu). Till slut gick jag förbi Starbucks och snackade med ryskan från min klass. Hon bjöd på kaffe och vi bitchade lite om en av lärarna som ingen är nöjd med. 

Sedan brummade jag hem med bussen. Väl hemma mötes jag av irländaren som nu försöker leka polis och kollar att alla dörrar är låsta. För lite och för sent?.

Irländaren springer och spyr hela tiden idag. Lite trött på att man hör exakt vad folk gör på toa. Kanske skulle ha heltäckningsmatta där i alla fall?. 

Ska mejla min chef och kräva eget rum på jobbet så jag kan ha mina små doftprodukter där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback