Min egen filmkrönika

Måste dela med mig av lite filmtips. Filmer som jag nyss har sett.

The New World
Ska föreställa ett historiskt drama om de första som kom till Amerika med Colin Farrell i huvudrollen. Sååå jävla kasst så klockor stannar. Är nog sant att Colin röker på rätt friskt för han ser helt borta ut i större delen av filmen.


Tea with Mussolini
Ja den är ju inte ny direkt men jag har inte sett den innan. Vilken otroligt vacker film. Mycket bra skådespelare, bra manus och en fantastisk vy av Italien.


Pourquoi pas moi
En fransk komma ut film som vuxen med klart lesbiskt tema men dock en bög. Helt ok film och värd att se men visst jag har sett bättre gayfilmer. Filmen utspelar sig i Barcelona, trots det så talar alla franska. Kanske lite skumt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback