Kompetensprofil

Ok så här ser kompetensprofilen ut för den framtida avdelningschefen:

Du ska ha en relevant akademisk utbildning, gärna inom kommunikationsområdet.
Du har också med fördel flera års erfarenhet av att leda en informationsavdelning.
Vi ser gärna att du har arbetat med samhällsinformation i någon form samt att du har erfarenhet från den finansiella sektorn. Du bör ha god förståelse för medias arbetssätt då XXX ofta förekommer i tidningar och TV. Du har en god förmåga att samverka såväl inom XXX som med externa samarbetspartners
.

Hur ska jag få mig att låta som det?

Så här tycker min tuitor och mina lärare att jag ska skriva i min CV generellt sett:

  • Naturlig ledare
  • Korrekt
  • Handlingskraftig
  • Lyssnare
  • Auktoritet

Min svaga sida enligt dem är att jag inte är lättsam nog.....


Kommentarer
Postat av: HR-bimbon

Korrekt? Känner de dig alls?

2007-03-22 @ 07:58:26
Postat av: fru P

inte lättsammnog???? "skrattar"

2007-03-22 @ 08:50:19
Postat av: Mamma E

Du måste ha genomgått en personlighetsförändring sedan du kom till Oxford.

2007-03-22 @ 10:32:08
Postat av: Annika

Efter att ha följt din blogg ett bra tag, sa undrar jag lite över dina lärare...fast du har ju tidigare papekat hur de ljuger i UK :)

2007-03-22 @ 12:48:55
Postat av: Big Mummy

Ooo, kanske ska ta och berätta för övriga läsare hur det ligger till?!?

Handlingskraftig: Du är den enda jag känner som behöver 3 månader på sig för att veckostäda. Men de kanske menar en kraftig person som älskar att handla? That is so you!

Auktoritet: Tror inte jag ska gå in på de gånger jag känner till dig som auktoritär. *biter mig i tungan*

2007-03-22 @ 16:20:14
Postat av: Pierre i Oxford

Uppenbarligen ingen som sett alla mina sidor!!!

(Big Mummy - håll käften)

Postat av: Big Mummy

Nä jag erkänner, det finns sidor hos dig jag inte har sett.

Hittills har jag nog bara sett dig:
- framifrån
- bakifrån
- uppifrån och
- från sidan

Underifrån är ett ännu oskrivet kapitel...

2007-03-22 @ 18:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback