Asiater

Jag kan inte komma över hur många asiater som finns här för att få en Oxford-examen. Antar att de är rätt bra på det skriftliga för de flesta är ju katastrofer på att prata.

En av mina trevliga kinesisk housemates har ofta med sig en lite blyg kompis. Jag försökte prata lite artigt med honom. Det tog en mindre evighet att få honom att förstå att jag studerar marketing och inte är lärare i marketing. Han tyckte jag så vis ut.

Det är helt omöjlig att få dem att förstå var Sverige ligger. De har liksom ingen aning om något i Europa.

Apropå det så påståd turkiskan igår att jag var Swiss. Jag skrek så klart att vi är blonda och gör Volvo medans de Swiss sitter i alperna med sina ko-ko klockor....

Kommentarer
Postat av: Pierre

Måste sitta och skriva kommentarer för att mina inlägg ska synas ahhahahah

2007-03-03 @ 14:25:48
Postat av: Annika

Faktum är att de har installerat ko-klockor pa det automatiska taget fran e-gaterna pa flygplatsen :)

2007-03-03 @ 23:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback