Skolan

Imorse var jag och några till på plats klockan 08.30 för att göra vårt inplaceringstest.

Men skolan var stängd med galler. 08.45 dök en kvinna upp och pekade in oss i ett rum för prov. Samtidigt sa hon på engelska "I will take care of the beggers later". Hon menade beginners...

Efter att testet var klart fick jag vänta 2 timmar för det orala provet. Satt med 3 tyskar på trottoaren som blev förbannade och gick.

Jag satt snällt kvar och väntade.

Fick pladdra med en lärare. När jag skulle skrivas in bönade och bad de mig att ta eftermiddagslektioner. Detta blir alltså 12.30 - 17.30 varje dag. Och då är det ju varmast på dygnet. Men jag behöver bara göra det i juni.

Började med konversationskurs. 8 personer med en mix mellan Mexico, Colombia, USA, Saudi arabien, Rwanda och lilla jag.

Sedan blev det vanliga kursen. Vi var bara 4 pers. En taiwanesiska som ska gå en specialutbildning för att bli kosmetikkemist, en kinesisk kille som ska bli katolsk präst (han har smugglats ut ut kina), en tjej som undervisar i spanska i Lyon och så lilla jag.

Gillade läraren. Skolan ligger i tillfälliga lokaler i väntan på att de nya renoveras. Rätt kassa lokaler men ok.

Läxan tog en timme.....

Kommentarer
Postat av: fru P

det blir sovmorgon hela sommaren alltså. var inte avensjuk på vårt väder.

2007-06-05 @ 08:37:07
Postat av: Ponte

Så du klarade det orala provet, men tyskarna var således inte oralfixerade...

2007-06-05 @ 10:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback