Resan hit

Klockan ringde 4.45 i Oxford. Jag släpar mig in i duschen.

Påklädd så börjar jag släpa ner mina väskor de två våningarna. De vägde typ 30 kg var. Förbi den jävla irländarens alla grejer. Börjar ångra packningen.

Lyckas ta mig till londonbussen och med hjälp av chaffören lyckas jag få in väskorna i lastutrymmet. England var bedårande vacker när jag åkte. Så vackra böljande landskap med lite lätt dimma med solen som tittade fram.

Blev en riktigt fin resa till London. Väl där så bestämde jag mig för att ta tuben mellan Victoria och Waterloo. Var inte så lätt men med hiss och rulltrappor funkade det.

På Waterloo insåg jag att det var säkerhetskoll a la flygplats. Man skulle in med allt baggage i scanner och metalldetektor etc. Franska passkontrollen skedd på Waterloo också.

Det var en flashig perrong för Eurostar med mycket personal men tågen var rätt fula i brungrå färg inuti.

Tågchefen kom fram och bönade och bad att jag skulle byta plats för att ett par ville sitta bredvid varandra.

Var en vacker resa. Verkligen kul att se de olika landskapen. Tunneln var mörk och varade 20 min.

Mardrömmen i resan blev metro mellan Gare du Nord och Gare du Lyon. Låt mig bara säga att det var svårt utan vare sig rulltrappa eller hiss.

Resan till Lyon var också vacker. En del av France som jag inte sett innan. Gröna fina landskap.

Anlände till ett Lyon i spöregn men hittade en taxi och tillslut även min lilla studio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback