På bögläger i Danmark

I Danmark finns det en gammal 70-tals rörelse som ordnar läger på öar. Varje år ordnar de ett bögläger på Omö, en ö väster om Själland.

Jag åkte dit efter studenten. Var en jäkla komplicerad resa. Så här i efterhand undrar jag hur jag lyckades med alla skumma buss och tågbyten.

Till slut kom jag fram till den lilla kajen där båten till Omö gick var 20:e minut. På båten kommer 2 män fram till mig och frågar om jag ska på böglägret. Hur fan kunde de veta det det??!! ahahah




Omö var bedårande vacker. Vi bodde i tält på ett fält alldeles vid havet. Var helt underbart.

Jag var rätt blåögd på den tiden. Jag hade ingen aning om vad bastublubbar och allt sånt var. Danskarna yrade på om alla möjliga konstigheter som jag aldrig hade hört talas om.

Kommer ihåg att det fanns ett tyskt par som jag faktisk kommunicerade helt på tyska med. Herregud, hur gick det till???

Mmmm men var ju där man insåg sanningen. Ja nej usch, den här historien avbryts nu...

Kommentarer
Postat av: Ponte

Var han på bilden med? Nu vill vi veta allt om Omö, annars måste jag nog åka dit och göra fältstudier omgående

2007-06-26 @ 08:44:19
Postat av: Pierre

ÅK ÅK!!

2007-06-26 @ 21:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback