Kommer du ihåg var du var när...

...Abba vann med Waterloo?
Ja jag var på väg ut ur mamma. Kom ut precis efter tolvslaget.

...Palme sköts?
Ja jag var på sportlov i Göteborg. Min extremt morgonpigga brorsa väckte mig och mamma.

...Prinsessan Diana dog?
Ja jag var hemme ensam med hunden. R&D var på semester på Åland. Jag hade somnat med fjärkontrollen i sängen. Lyckades rulla på fjärrkontrollen och startade BBC som annonserade nyheten.

...den 11 september?
Ja jag var på jobbet vid själva attacken. Sedan bar jag hos tandläkaren. Kvällen spenderade jag hemma hos D på Bergshöjden. Vi bara satt och glodde på TV som alla andra. Senare kom Ron hem och stirrade med oss.

...Anna Lindh knivhöggs?
Jag var på jobbet mittemot NK. Men jag hörde nyheten först när jag kom hem.

Kommentarer
Postat av: Annika

1974: Kommer jag tydligt ihag när ABBA vann...hela familjen framför tv'n. Hurrade. Kände mig nationalistisk. Fast det gick ju över med tiden :). Bodde i min hemstad.
1986: Var det väl? Kände inget särskilt. Mer att jag blev förbannad när de inte fick tag i mördaren. Studerade i Gbg för tillfället.
1996: Prinsessan Diana. Da bodde jag i Holland. Tyckte det var fan, eftersom vi var ungefär jämnariga. Tänkte pa döden. Fast jag kände ju inte henne. Tänkte pa hennes söner. Inte lustigt.
2001: jobbade pa ett projekt i Gbg. Satt i möte. Blev avbrutna av en sekreterare som meddelade nyheten. Mailade med kompisar i USA. Förfärligt. Bodde i Köpenhamn vid tillfället.
Anna Lindh minns jag inte aret. Mest irriterad över bristen pa psykvard i Sverige. Synd om hennes barn. Bodde nog i Schweiz da.

2007-06-28 @ 17:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback