IKEA

Ok så jag tänkte att nationaldagen skulle vara en bra dag att besöka IKEA.

Så det blev en spårvagnsresa. Fick byta i de södra delarna av centrum. Ser fortfarande inget slut på Lyon men centrum är mindre med tanke på stadens storlek.

Resan tog ett bra tag..i alla fall typ 15 stationer.

På deras webbplats stod det att man skulle gå av vid Parc Technologie. Så där gick jag av. Visade sig vara en bit från IKEA så jag fick snurra runt lite innan jag hittade rätt.

När jag kom in genom dörrarna såg jag att de hade burkar med svenska flaggan på diskarna. Så jag gick fram och ryckte åt mig en.

Sedan in till restaurangen. Det blev köttbullar med lingondricka och kanelbulle till efterrätt. Var hur gott som helst.

Layouten var nästan exakt som i Barkarby. Sedan shoppade jag lite köksgeråd som panna, kastrull etc.

Ut genom kassorna och fram till Swedish Food shop. Där köpte jag sill etc....

Men varför har
nationaldagen hemma blivit en politisk demonstrationsdag? Vi har väl andra dagar för sånt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback