Dagen

Som vanligt började dagen med konversationsklass. Endast 4 dök upp så det blev en intensiv lektion. Lärarinnan hade varit i Sverige en massa gånger eftersom hon pysslat med konståkning. Hon tyckte vi var väldigt direkta som människor.

Vanliga lektionen blev vi också bara fyra personer. Onsdag-torsdagar är det jävligt massa grammatik. Och jag kan nu all vokabulär fär den franska arbetsmarknaden. Viktigaste ordet är så klart STREJK

På måndag börjar en ny cykel på skolan. Jag åker då upp en nivå. Ingen jag känner ska fortsätta så det blir helt nytt. Man har inga konversationskurser juli-sep. Istället har man workshops. De första 2 veckorna ska jag lära mig franska spel som boule etc...

Efter skolan träffade jag Alexandre. Var trevligt. Vi tog också en promenad till LaFayette som är ett köpcentrum. Världens rea men köerna var så långa att jag orkade inte köpa något.

Kommentarer
Postat av: Annika

"På måndag börjar en ny cykel på skolan." ??? Full eller?

2007-06-28 @ 22:55:24
Postat av: Pierre

Älskade Annika..uttala det lite annorlunda så kommer du på...

2007-06-28 @ 23:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback