Bögars våld mot varandra

På svt.se hittade jag en debattartikel av en anonym kille som berättar om hur han blev misshandlad under flera år i ett bögförhållande.

Skammen var stor över att våga berätta för någon. För som kille kan man ju inte bli misshandlad. Man måste ju kunna slå tillbaka.

Tillslut dämpar han ångesten med alkohol och hamnar på rehab.



Ja herregud, jag kan verkligen tänka mig vilken skam det måste vara. Han skriver om den stora tystnaden och att ingen i den homosexuella världen låtsas om det.

Javisst är det väl ett tabu som fan. En kvinna skulle ju få sympatier direkt.

Men jovisst nog känner jag till många bögförhållande där den ena parten är dominant. Kanske inte handlar om fysiskt våld men det mentala våldet är väl lika illa.

Det måste ju vara hur svårt som helst att som bög ta sig till en polisstation och berätta att ens pojkvän slår en.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

hej!

Visst är det mentala våldet lika illa, ingen ska behöva bli trampad på!

Har du fått mycket respons på ditt inlägg??

ps det är jag som är den anonyma killen..
// Fredrik

2007-10-11 @ 18:41:11
Postat av: Pierre

Nu avr ju detta ett rätt gammalt inlägg.

Berätta gärna din historia!!

[email protected]

2007-10-11 @ 19:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback