Min förlossningsångest

Igår talade jag med Miss E som är så glad att jag hinner hem till hennes förlossning. Hon känner nu ju hur barnet rör på sig eller som hon uttryckte sig "Du har väl aldrig haft något i dig som rör på sig" mmmm

Hur som helst, hon tror att jag på ngt sätt kan assistera vid förlossningen. Jag som är så rädd för blod, sjukhus etc

Tänk på allt skrik, smärta och konstiga ställningar..och då talar jag bara om befruktningen. Sedan ska ju ungen ut!!

Jag i ett förlossningsrum?? Då blir de nog bara för alla att fokusera på mig och min andning. Nej nu måste jag göra upp ett schema för de övriga. Den enda casting som är klar är ju Fru P och amning. Men de övriga vet jag inte.


Kommentarer
Postat av: Mamma E

Jag skulle kunna tänka mig en roll som bortskämmande mormor/farmor. Eller kanske barnmorska. Jag har ju fött två barn och vet hur det går till.

2007-07-18 @ 16:52:04
Postat av: Fru P

tänkte just på talet 14 ....

2007-07-19 @ 07:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback