Lite om bögvärlden

Av en slump började jag läsa en killes text på QX. han längtade tillbaka till den tiden när homosexualitet var mer tabu och man fick smyga med det. Han tyckte det var mer spännande att smyga runt i buskarna på Frescati och han hade inget behov av rättigheter.

En rätt intressant tanke. Jag tror att det faktiskt finns en del som längtar tillbaka till när det var mer exklusivt att vara bög. Nu när man surfar runt på QX verkar det som hela världen glider runt mellan olika sexualiteter.

Ja jag vet at det finns massa som är lite pansexuella och man kan ha sex med båda könen i olika grad. Detta är mycket trångsynt av mig men jag blir inte riktigt klok på det. Jag vill ha raka rör.

Men vad finns kvar av krav för rättigheter? Vi har väl snart allt? Men lagliga rättigheter har ju inget att göra med folks fördomar. Jag skulle gärna vilja se en öppet homosexuell idrottsman någon dag. Men dit är det nog förtfarande långt.

Ett bekymmer är ju våldet mot homosexuella. Det är ju verkligen skrämmande när man ser natalet anmälningar. Jag tror dock inte att våldet har ökat. Det är nog mer att man vågar anmäla.

Kommentarer
Postat av: Annika

Men vänta lite. Det var väl ett par av de där langa svarta basket-spelarna som kom ut som bögar för nagra ar sen? Eller är jag ute och yrar (igen :)?

2007-07-19 @ 21:11:23
Postat av: Big Mummy

Jag kan faktiskt sakna tiden då allt inte var så mainstream. Visst, jag tycker det är självklart att alla människor ska ha samma rättigheter - vi har ju alla samma skyldigheter - men tänk om detta fortsätter, då kommer prideparaden att bli lika upphetsande som ett 1-majtåg i Gällivare.
Stockholm är en stad där det finns väldigt få gayställen i förhållande till folkmängden. Hade Stockholm legat i Tyskland så hade det säkert funnits ett 10-tal gaypubar plus kaféer och andra klubbar. Nu säger man att homosexuella är så integrerade i det svenska samhället att det inte behövs några ställen som är enbart för bögar. Kalla mig gammalmodig, men när jag går ut på lokal så vill jag ha PARTY och inte trängas med latte-sörplande mammalediga kärringar som sitter och ammar överallt!

2007-07-19 @ 21:45:28
Postat av: Annika

Instämmer! Aven om jag är hetero, sa vill jag verkligen inte se tuttar och bebisar överallt!

2007-07-19 @ 22:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback