Au revoir

Idag var det slut på julis cykel. Många reser hem denna helg och nya kommer nästa vecka. Satan va jag har kindpussats idag....

Tyvärr berättade de idag att mån-tis är det ingen skola. Hade jag vetat det så hade jag planerat långhelg i Montpellier nu istället för nästa helg. Jag skolkar tors-fre så det blir bara onsdag i skolan nästa vecka.

Idag var det sista dagen med "Franska på gatan" alltså vardagsfranska. Det har verkligen varit en kanonkurs.

Den vanliga kursen var ersatt med ett besök på Stadshuset. Fantastiskt vackert. Och det var kul att umgås lite med andra studenter än dem i min klass.

Min lärare skulle sedan pejla läget om jag kunde vara intresserad av den andra läraren en man. Nej så är inte fallet. Tro mig...

Efter detta så svängde jag förbu mitt kafe som vanligt. Nu hade de testat att göra pizza. Inte så gott men de bjöd på massa rosévin och melon.

Fy fan alldeles slut i hettan efter vinet.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback