Att älska många

Blev rätt förvånad när jag såg att klubben för polyamour på QX har nästan tusen medlemmar.

Här är deras klubbdeklaration:

"Många varken vill eller kan leva exklusivt med en person. Man kan känna att den modell samhället dikterar hur man ska leva med sin partner/partners inte passar ens egen syn på kärlek. Många har försökt leva monogamt länge och upplevt att något saknas. När de "kommit ut" som poly har pusselbitarna fallit på plats. Kärlek är inte en kaka som minskar ju fler som delar på den. Man blir mer kärleksfull ju fler som älskar en och man älskas av.

Otrohet är inte vad det handlar om utan snarare en ökad ärlighet. Både mot sig själv och sin omgivning. Man formulerar sina egna villkor för hur relationerna i ens liv ska se ut. Man begränsas inte av vad man "ska" göra utan av vad man vill. Hur ens förhållanden sedan ser ut beror på individen. Ibland får man kompromissa och det finns nästan lika många slags relationsformer som det finns öppet polygama/polyamorösa personer."


Kommentarer
Postat av: emelie

Otrohet är ökad ärlighet? Man gör ju något dumt som man sedan måste vara ärlig om? Jag antar att det beror på hur folk uppfattar det själva.. Men jag känner att om man verkligen älskar en person vill man liksom inte dela med sig.
Polygama/polyamorösa personer kanske aldrig varit kära? Vad vet jag...

Postat av: helenab

Visst är det synd att hon ska sluta, Jag rekommenderar www.betapet.se för den som också vill roa sig med detta

2007-07-05 @ 18:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback