Sex med engelsmän

Linda har skickat några frågor till mig.

Vad är bäst med England? Mmmm ja jag vet inte. Folk är artiga och trevliga.

Vad tycker du om London? Jo men det är ju en kanonstad men gud va stor. Jag måste ju upptäcka böglivet lite också men vette fan var jag ska börja.

Vad har du sökt för extrajobb? Två olika kundservice jobb på banker. Men jag vet faktiskt inte alls vad mina chanser är.

Upptäck något kul i England? Mmm njaaa vet inte. Visste ju vad en ångkokare var innan men det var rätt käckt att laga mat i den och det kändes nyttigt.

Godaste maten? Indisk mat och smoothies som jag dricker för mycket av.

Dyrt i England? Nja egentligen är det nog inte så dyrt men med svenska kronor blir det dyrt. Men att bo är väldigt dyrt. Verkar unikt att ha råd med egen lägenhet även om man har ok jobb.

Bästa sexet i England? Har jag inte upplevt ännu.

Hur många pubbesök? Bara ett

Hur många Londonbesök? 2 hittills

Har du plockat upp några nya vanor? Jag är så artig så. Säger thanx/cheers till busschauffören när jag stiger av bussen.

Svårast? Att komma ihåg att titta åt rätt håll när jag går över gatan.

Hur är skolan? Bra men väldigt intensiv och mycket att sätta in sig. Är verkligen tänkt att man ska jobba på managementnivå när man är klar. Kanske inte min stil.

Hur är klasskamraterna? De är faktiskt vråltråkiga. Usch de är så hemska. Så det är inget socialt Mecka direkt.

Du verkar ju vara så nära dina kollegor. Har ni kontakt? Ja joo men märks vilka som älskar mig mest ehhehehe näää men de tänker säkert på mig. Mamma S och E har väl helt gått tillbaka till sina biologiska barn snyft snyft

Vem blir den första besökaren? eeee jag vet inte. Inget har sagt något. Vet inte hur jag ska piffa upp stället inför Big Mummys besök.

Stannar du hela livet i UK? Näää jag kommer hem. Ska bli marknadschef när jag manipulerat bort den där gravida kvinnan.

Kan du deras måttsystem? Nä jag fattar inte det alls. Är liksom 7 inches en stor gurka eller vad? Hur många stones eller pounds väger jag? Jag väger ju 54 kg.....

Kommentarer
Postat av: Annika

Nja, 7 inches är en hyfsat stor "gurka";)

2007-01-25 @ 06:27:39
Postat av: Mamma E

Cher fils
Ett träd har ramlat på mitt älskade hus, hunden ligger nyoperarad på Albano och så har man oförskämdheten att fylla mina arbetsdagar, och lite till, med arbetsuppgifter. Under tiden blir jag störd av att polskan och vaxholmsmiljonären bara gråter och gnäller. Men jag tänker på dig och saknar dig. Kram från mamma E

2007-01-25 @ 09:27:38
Postat av: Västmanländska i Skåneexil

Håhåjaja - sitter här och blir lite Englands-nostalgisk när jag läser din blogg. Det var ju år och dar sen jag var där och pluggade, men det känns som igår när du skriver om puben, ångkokare, bilar på "fel" sida och märkliga enheter. Jag kanske måste komma och hälsa på!

Postat av: Hemmafrun

Jamen det var ju det vi sa; jag hade behövt varit där för att det skulle ha varit toppen. Nu kan det ju på sin höjd bli ok...but that´s life...

2007-01-25 @ 11:23:06
Postat av: mamma s

Jag trodde jag förlorat en son, du vet ju hur en mor kan känna sig försmådd. Du är så saknad.
Kram mamma s.

2007-01-25 @ 12:47:17
Postat av: Big Mummy

Det är nog bäst att du skrubbar stället från taknock till jordkällare innan Her Royal Highness, Queen of Spick And Span angör Oxford och går husesyn.

När det gäller måttsystemet så kan jag hjälpa dig på traven. 54 kg multiplicerat med kvadratroten ur hypotenusan säger att du "bara" väger 373 stones. För andra triviala mått så är det bara att kolla från knogen på tummen fram till slutet av tumnageln - det är 1 tum. När du ska mäta din ... ehh... hrrrm... "saltrulle" så blir det nog till att bita ordentligt på naglarna för att skrapa ihop till åtminstone EN tum...

2007-01-25 @ 22:01:06
Postat av: Halländskan

Räcker det inte med att man läser din blogg så gott som dagligen?! och att alla frågar - hur klarar ni er utan Pierre?! Jodå, det går bra, säger jag stoiskt.

2007-01-26 @ 15:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback