Kvällen

Ikväll så åkte jag alltså till Clare som jag har träffat via jobbet.

Jag visste att jag skulle åka med buss 4 eller 4b, inte 4a eller 4c. Busshållplatsen skulle liga vid det stora köpcentrat som jag nu har glömt namnet på. Först jagade jag runt hela Oxford efter en flaska absolut som present men inte fan hittade jag någom. Det var slut överallt. Måste ju ha trott att jag var en idiot som sprang in överallt och skrek "VODKA VODKA". Det fick bli en bukett på Marks and Spencer istället.

Hur som helst jag satt vid busshållplatsen i 20 minuter innan jag fattade att jag satt på fel sida av köpcentrat. Hittade rätt busshållplats på en mörk gata på andra sidan. Till slut dök bussen upp och kärringen till busschaufför ville bara inte förstå vart jag skulle.

Till slut hamnar jag rätt. Uppe på en kulle i komplett mörker lyckas jag leta mig fram till deras hus.
Tre väldigt väluppfostrad ebarn och en hemmapappa hade hon. Han had elämnat byggbranschen för 10 år sedan för att vara hemma med barnen. Vilken fantastisk karl.

Fick väldig god mat och dryck. Varmrätten var typ kalops med potatismos och till efterrätt fick vi rispudding. Den snälla maken skjutsade hem mig fast jag bor på andra sidan stan.

Mycket trevligt kväll och vilken fantastisk familj. Tänk vilka trevliga kontakter man kan få via jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback