En vecka

Ja nu har jag ju varit här en vecka så det är väl dax att summera.

Huset
Ja det är ju inte Buckingham Palace. Det ska gudarna veta. Men huset är helt ok. Dock så är ju pojkarna så jävla smutsiga så man kan börja gråta. Detta märks nu eftersom den kinesiska tjejen är i Italien ngr dar. Hon har tagit på sig att städa allt.

Läget är bra. Man kommer fort in till stan.

Skolan
Jo skolan känns bra. Det är skönt att det är så små klasser men visst det blir till att plugga hårt.

Oxford
Som jag sagt tidigare så är jag glad att det blev Oxford. Staden är helt rätt storlek men har verkligen allt.

Homolivet
Oxford är ju inte bögmecka direkt men det var jag förbered på. Så det är helt ok.

Hemlängtan
Flera har mejlat och frågat om jag har mejlat hem och en del har påstått att jag är för gammal för hemlängtan. Detta har varit en intensiv vecka. Har knappt hunnit tänka på hemma.

Förenade Kungariket - United Kingdom
Jo men det är som väntat. Självklart är de ju väldigt artiga och en del tycker ju att det är fejkat. Ja jovisst är det ju på något sätt fejkat men samtidigt så är det ju faktiskt rätt trevligt.

Maten
Ja det har jag ju redan skrivit så mycket om så det ska jag väl inte gå in på.

Engelskan
Det går bra. Önskar bara att jag inte lät så amerikansk men får många komplimanger för min nivå på engelska och ja om man jämför med övriga utlänningar så är man duktig.

Extra jobb
Flera har frågat om jag tänker ha något extra jobb. Just nu är jag inte säker på det eftersom jag inte riktigt vet hur belastande skolan kommer vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback