En torsdag i januari

Imorse trodde jag att jag var tidig men jag hade tittat fel i schemat och var alltså sen. Ja herregud. Som tur var är IT-läraren snäll och jag fick komma in.

Sedan gick jag och turkiskan till bokhandeln och fick tag på de sista två böckerna som vi behövde. Så jävla sega på att ta in böcker här.

Turkiskan har ju akut hemlängtan och trivs inte alls i skolan. Hon tycker folk är kalla och otrevliga. Jo studenterna är faktiskt det men jag tycker lärarna och övrig personal är ok. Stör mig inte så mycket på studenterna.

Sedan följde jag med henne till banken och blev indraget i ett väldigt utdraget drama om hennes bankkonto. De har ju ingen folkbokföring här så för att visa var man bor ska man ha med sig någon gammal räkning. Ja herregud.

Usch, jag sympatiserar ju med henne för att jag förstår att hon har det tufft men det där gnället är ju bara för mycket i längden. Hon drar liksom ner mig med.


Ja till slut gick vi till biblioteket och pluggade. Men jag har mer att skriva till skolan så det ska jag göra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback