Ingen kuk på min blogg

Idag fick jag en bok på jobbet som jag ska läsa. Den handlar om att skriva för webben. I boken tar man upp hur man kan tänkas sig en läsare och den styr vad det blir för innehåll.

Det talar väldigt starkt för mig. Jag ser framförallt Mamma E som läsare. Främst för att hon är den enda som vågar ställa mig till svars för vad jag skriver på webben. Även om det är i någon av mina neurotiska stunder då jag bara är ensam och övergiven.

Jag skulle till exempel aldrig kunna skriva ordet kuk på bloggen. För jag skulle aldrig säga det ordet om Mamma E eller S är närvarande. Nu kanske detta är chockande för en del men jag har vissa spärrar.

I helgen ska jag försöka laborera med att ha olika läsare som målgrupp. Får se om det gör någon skillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback