Gotland och leva som en reformerad nunna

Idag noterade jag något på jobbet. Gotländskan vägrar lämna jobbet innan jag gör det. Enligt fler uppgiftslämnare så slänger hon på sig kappan och rusar ut så fort som är utom synhåll. Sedan så slår hon sig för bröstet och berättar hur sent hur hon har jobbat. Detta var ju en dark horse som jag inte hade förutsett.

Mamma E bara skällde på mig idag. Hon vill understryka att hon numera lever ett helt reformerat liv med barn och barnbarn.

Överallt så ser man reklam för filmen The Interview med Sienna Miller. Jag såg den med Rachel i Montpellier i somras och jag kan verkligen råda er att inte se den. Är en film med helt osammanhängande story som jag tror endast producerats för att ge Sienna Miller en seriös roll.

Jag har blivit intervjuad av Linda Skugge om min bloggbok. Får se när den dyker upp på förlagets sajt.

Kommentarer
Postat av: The Dark Horse

Kan jag inte få byta kodnamn till The Dark Horse istället då? Jag tycker det klingar bättre efter att de enda gotländska medie-förebilder allmänheten får sig till livs är Babben och debila & kaninkokar-galna gotländskor i "Bonde söker fru".

(Förresten, jag skulle aldrig slå mig för bröstet, möjligen för brösten. Även om du inte vill tänka på såna motbjudande saker så är de ju faktiskt i plural!)

2007-12-17 @ 11:59:14
Postat av: Pierre

Bara du sköter nattrapporterna så....

2007-12-17 @ 12:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback