Författare och synden

För det första så måste jag ta upp det här med min pocketbok. Detta ser jag bara som en kul grej men jag hoppas det inspirerar mig att skriva klart min roman så småningom. Detta är ytterligare ett tabu med Big Mummy. Hon blir så nervös när jag göra såna här saker. Och vi ska inte ens gå in på Farbror R, han slängde sig raklång på golvet och gallskrek.

Idag fick jag bevittna något helt nytt: Mamma E har kompetens. Hon har ju alltid varit en mentor för mig inom synden. Alltså allt detta som involverar rulla runt naken med en het sydeuropé mellan din nakna hud och den kalla våta stranden är ju helt Mamma E:s område. Många pekar ju ut Fru P i dessa frågor men hon är mer en lärljunge. Man kan säga att Mamma E är Jesus och Fru P är Karoline Krook.

Hur som helst idag fick jag se att Mamma E har andra talanger och inom sånt som hon får lön för.

För övrigt har det blivit för många saffransbullar idag. Den äckligaste fick jag på ett externt möte då jag fick en bulle som var salt.

Kommentarer
Postat av: Mamma E

Tack för att du har insett att jag har en viss kompetens inom mitt arbetsområde. Vad beträffar det andra området så har jag nog inget att lära ut. Jämför mig istället med Moder Teresa.

2007-12-13 @ 20:46:31
Postat av: Ponte

Det är inte alla som jämförs med Jesus...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback