Få ihop en julfest

Torsdagens julfest var ju en succé och allt gick så smidigt så. Tänkte bara skriva några rader om evenemanget.

Jag skulle träffa farbror R utanför Operakällaren klockan 16.15. När han inte hade dykt upp halv fem så gick jag in. I entrén stod en snobbig brud vid en dator som såg ut som en liten reception.

Jag presenterade mig och sa att XXX ska ha sin julfest i festvåningen. Hon tittade oförstående på mig och började pillra på datorn. Hon kunde inte hitta en bokning.

Jag börjar känna mig lätt yr och hjärnan började arbeta för högtryck. Skulle jag gå tebax till XXX och säga att julfesten skulle vara där? Eller skulle jag bara springa till tbanan och åka hem? Jag ska ju inte avslöja så här i efterhand vilket alternativ som var hetast.

Efter hundra knapptryckningar hittade hon bokningen.

Lite senare gick jag tebax till XXX där fördrinken serverades. När det gäller upphällning så verkade det vara panik men så i efterhand undrar jag om det verkligen var så dramatiskt. Jag gjorde dock misstaget och skickade fram Mamma S och E att hälla upp drinkar. Jag glömde dock säga att de skulle hälla upp till gästerna och inte till sig själva och HR-snärtan.

Fick med mig min enhetschef och Tant B till Operan för att sätta i ordning bordsplaceringarna. Tant B skrek hela Regeringsgatan fram att det var en timme kvar och hon hade aldrig varit i tid för något innan så varför nu. Jag förklarade att någon gång ska vara den första som drängen sa till pigan på höskullen.

Vi behövde nog den där timmen för att förbereda och allt verkade klart. Då inser jag att jag skulle ha min plats nära scenen. Men vid min plats fanns ingen scen. Scenen låg hela vägen bort på andra sidan. Vi diskuterade vilt om vi hade rätt om scenens placering.


Vi försökte desperat ringa alla XXX:are i vår telelistor för att lokalisera Farbror R. Min chef fick tillslut tag på Farbror C som kunde meddela att Farbror R setts lämna XXX med kläderna på. Vi konstaterade att vi var nöjda med att han hade kläder på sig så att alla flanörer på Regeringsgatan inte skulle drabbas av snöblindhet.

När Farbror R anlände så kunde han konstatera att lokalen var felmöblerad med alla sina dukade bord. På något sätt lyckades personalen flytta alltihopa och en scen dök upp.

Det enda som gick fel var att allergiker/gravida inte fattade att de hade förhandsplacerats vid olika bord.

Farbror R gjorde succé som Anita Ekberg. Jag hade varit så nervös för hans skull så luften gick bara ur mig när allt var över. Jag önskar bara att någon hade filmat det hela.

Nu är det ju ofta jag pekar ut Mamma S och E som de värsta drink-ladies men i år dör Bromma-mostern upp som en dark horse. Hela kvällen gick ut på drinkar, CENSUR och åka limousine.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback