Sexfritt Åland

Hej Pierre

Jag hittade din sajt via google. Du har ju skrivit så mycket om Åland. Jag ska flytta dit. Vad kan du tipsa om? Vill du flytta dit?

//Sebba

Hej

Ja detta är ju en evighetsfråga som alltid återkommer. Jag är ingen ålandsexpert. Det är fantastiskt fint och trevligt där. Om det bara fanns någon att ligga med så skulle jag flytta dit.

Jag är rätt säker på att mitt nästa längre utlandsbesök blir till Åland. Men då ska jag ha med mig en av turisbroschyrerna och kräva att herrskapet visar mig alla platser som finns på fotona. För i ärlighetens namn så känner jag bara igen båten Pommern i broschyrerna. De andra ställena kan vara skapade i Photoshop :-)

Lediga jobb på Åland

Ja du vad ska man tipsa om. Bostadssituationen verkar tuff. Men va fan, det verkar bra med dagis o skolor o sånt.

Men åk dit och stanna ett tag för att se vad du tycker.

Om det hade varit lagligt och jag hade pengarna så skulle jag ju mer än gärna ha en tomt vid havet där. Är bedårande vackert.
Självklart är ju denna bild en del av Åland. Men alla verkar tro att jag sover i något båtskjul när jag är där. Det är ju trots allt ett modernt samhälle med alla tekniska bekvämligheter och då menar jag ju inte bara vattentoa.

Lycka till!!

//Pierre

Kommentarer
Postat av: Yassin

När jag besökte Åland förra sommaren var det två saker som inte fanns i Mariehamn:
1. kaffe latte
2. internetcafé (förutom på biblioteket)
Så det där om bekvämligheter ska du ta med en nypa salt..

2007-08-16 @ 10:44:51
Postat av: Ron

Nå Yassin... int har du rätt int. Vi har både internetcafe å latte... OCH ett fint bibliotek utöver det.

2007-08-16 @ 13:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback