Några franska observationer

1. De har hur många apotek som helst. Fattar inte att de kan gå runt. Jag har fem stycken inom en radie av 200 meter.

2. Priset på bröd är livsviktigt här. Man redovisar priset i en tabell vid entrén.

3. Man gifter sig som fan här. Jag bor brevid stadshuset för 3e arrondissementet. De är massor av brudpar varje lördag. Man måste gifta sig borgerligt här. Bara kyrka gäller inte.

4. Vid arbetsfrågor börjar man inte med förhandling. Man börjar med strejk och sedan förhandling.

5. De ligger 20 år efter oss i frågor om rökning.

6.  Men all reklam för mat och dryck måste ha en varningstext att man kan bli tjock.

Kommentarer
Postat av: Annika

Vada 20 ar efter "oss" med rökning? Jag tycker det är kanon att man kan röka överallt här i Schweiz. än sa länge i alla fall...sen far jag väl flytta till Turkiet eller nat.

2007-08-19 @ 01:48:25
Postat av: Vickevire

Fransmännen är väl fortfarande de som lägger ner mest pengar i världen på läkarbesök och läkemedel? Dessutom älskar jag de franska apoteken, de är som vårdcentral och apotek i ett, och så har de saker med substanser som inte är tillåtna i Sverige...de botade mitt halsont på 24 timmar, jag hade haft det i över en vecka och varit hos svensk läkare som inte kunde göra ett sk-t...

2007-08-19 @ 11:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback